Jaarverslag 2014

Bekijk hier ons jaarverslag of download het als pdf onderaan de pagina.

Zo werkt Tear via de lokale kerk

Tear in één oogopslag

Wij zijn christenen met een passie voor God en voor mensen. Wij geloven in de kracht van de lokale kerk in de strijd tegen armoede en onrecht. Daarmee kunnen we wereldwijd mensenlevens veranderen.

Ontdek in twee minuten hoe Tear werkt

Peter Kirui

'Ik ben pastor in Cheribo, een klein dorpje in Kenia. We zijn als kerk nu ongeveer drie jaar bezig om ons in te zetten voor de gemeenschap. Ik ben daar zelf ook in veranderd. Ik heb geleerd hoe ik mijn eigen middelen kan gebruiken om bij te dragen aan de gemeenschap.'
Pilar

Pilar Vicentelo

'Vroeger voelde ik mij niet geroepen om het milieu te beschermen en armoede tegen te gaan. Ik herken me wel in Jona. Ik ben vaak gevlucht voor de taken die God voor mij had. Maar nu ik dit werk doe, zie ik dat ik hiervoor ben geroepen.'

Lucas Shindeldecker

´Ik bewonder de gevluchte christenen uit Syrië die terugkeren naar hun thuisland om hulp te bieden. Ze doen dat omdat ze van hun land houden en die mensen willen helpen die niet kunnen vluchten.
Wereldkaart met resultaten per werelddeel

Speerpunten

Kerken met visie
Wij helpen kerken wereldwijd om visie te ontwikkelen op hun roeping om de gemeenschap te dienen. Want wij geloven dat kerken een sleutelrol kunnen vervullen in armoedebestrijding door hierin initiatieven te ontplooien en samen te werken met hun gemeenschap voor de ontwikkeling van hun dorp of wijk.

Gemeenschappen ontwikkeld
In de landen waarin wij werken ondersteunen wij christelijke partnerorganisaties bij het uitvoeren van programma’s voor structurele ontwikkeling en humanitaire hulp. Ook helpen wij onze partners bij hun capaciteitsopbouw.

Gedrag veranderd
Wij werken in Nederland aan bewustwording bij christenen en kerken en sporen hen aan om als wereldburgers te kiezen voor een levensstijl die rekening houdt met de belangen van arme gemeenschappen elders in de wereld. Ook proberen we beleid van lokale en Europese overheden te beïnvloeden om zo kwetsbare mensen een stem te geven.

Bart Visser
Umoja-tent op New Wine: een plek om tot rust te komen
Peter Heinen
'Ontmoeting met mensen in armoede maakt mij rijker'

Rust en goede koffie in Umoja-tent op New Wine

Verhaal | 03-06-2015 | Marieke Siderius
Tear combineerde een dorpscafé, eerlijke koffie en goede taart met een aantrekkelijk programma over sociale en ecologische gerechtigheid. Een mooie samenwerking met New Wine.

Jaarverslag Tear 2014 (5.38 MB)