Spelenderwijs leren in Zimbabwe

Verhaal | 17-09-2019Tear

Studenten van het Ebenezer Farm College in Zimbabwe maakten afgelopen weken kennis met game-based onderwijs. Aan de hand van een digitaal spel leerden ze meer over landbouw, bedrijfskunde en de toepassing van deze kennis in de praktijk.

Ebenezer is een project in Zimbabwe dat ondersteund wordt door Tear. De landbouwschool wil studenten laten kennismaken met digitaal onderwijs, zodat zij in staat zijn om zelfstandig en meer individueel te leren. Inmiddels is het digitale landbouwspel geïntroduceerd en de eerste startweek is met groot succes afgerond.

Jongeren worden goed voorbereid op wat hun in de praktijk te wachten staat.

Game-based onderwijs maakt gebruik van de krachtige en entertainende kant van spel. Hierdoor nemen studenten kennis over landbouw en bedrijfskunde gemakkelijker op en dit helpt hen bij de toepassing van deze kennis in de praktijk. Doordat het spel wordt aangepast aan de lokale feiten en omstandigheden van de studenten, worden zij doelgericht getraind. Zo zijn de jongeren goed voorbereid voor wat hun in de praktijk te wachten staat.

Inmiddels is op het Ebenezer Farm College de implementatie van het spel in volle gang. Tear-medewerker Willem Klaassen is nauw betrokken bij de ontwikkelingen van Ebenezer: ‘Hoewel ik fysiek niet aanwezig was tijdens de eerste training, waren de reacties veelbelovend’, vertelt hij. ‘Jongeren zijn super enthousiast en de mensen van Ebenezer zitten vol nieuwe ideeën over de inzet van het agri-business spel in hun lessen.’ 

Meer over de Ebenezer Landbouwschool